INGREDIENTS (per a 4 persones)
- 1 kg de sardines fresques
- Farina
- ½ cabeça d’alls
- 1 ceba mitjana
- 1 fulla de llorer
- 1 branca de farigola
- 1 branca d’orenga
- 1 cullerada de pebre vermell dolç
- 50 g de vinagre de vi blanc
- 360 g d’oli d’oliva
- 90 g d’aigua
- 50 g de vi blanc sec
- Sal
- Pebre blanc
- 1 escarola de cabell d’àngel
PREPARACIÓ
- Netegeu les sardines, escateu-les i traieu-los la tripa. Enfarineu-les i fregiu-les en oli ben calent. Reserveu-les.
- Tireu un raig d’oli en una cassola de ferro colat o de fang i sofregiu-hi els alls pelats i laminats i la ceba tallada a tires fines.
- Quan es comencin a enrossir, afegiu-hi una cullerada de pebre vermell, les diferents herbes aromàtiques, el vinagre, l’aigua, el vi blanc sec i l’oli restant. Salpebreu-ho.
- Incorporeu-hi les sardines i feu-les coure un parell de minuts. Deixeu-les refredar i ja les podeu consumir, tot i que és ideal menjar-les al cap d’un parell de dies, perquè agafen més sabor. Acompanyeu-les d’una bona escarola de cabell d’àngel.
Utilitzem galetes o cookies al nostre lloc web per donar-vos l’experiència més rellevant a partir de les vostres preferències i de la repetició de visites. En fer clic a Acceptar, consentiu en l’ús de totes les galetes.
Administra el consentiment