Verduretes amb romesco

INGREDIENTS (per a 4 persones)

  • 2 cebes
  • 2 patates
  • 1 carbassa petita
  • 2 remolatxes
  • 2 carxofes
  • 8 espàrrecs verds de cultiu
  • 2 pastanagues
  • 40 g de fulles diverses de vegetals

PER AL ROMESCO

  • 1 cabeça d’alls
  • 3 o 4 pebrots de romesco
  • 1 grapat d’avellanes torrades
  • 1 grapat d’ametlles torrades
  • 1 llesca de pa
  • 2 tomates madures
  • Oli d’oliva verge extra de la DOP Empordà
  • Vinagre
  • Sal

PREPARACIÓ

  1. Escaliveu al forn les cebes, les patates, les remolatxes, les carxofes i la carbassa.
  2. Peleu les pastanagues i bulliu-les en aigua i sal, tallades a rodelles, fins a deixar-les grenyals.
  3. Bulliu els espàrrecs en aigua i sal fins a deixar-los cruixents. Refredeu la pastanaga i els espàrrecs en aigua i gel, i retireu-ho ràpidament. Reserveu-ho.
  4. Escaldeu els pebrots de romesco i traieu-ne la polpa.
  5. Escaliveu la cabeça d’alls i, una vegada freda, poseu-ne 6 o 7 grans en un morter i aixafeu-los. Aneu-hi afegint les ametlles i avellanes, i formeu una pasta.
  6. Incorporeu-hi també un polsim de sal, un raig de vinagre i la llesca de pa fregida en oli.
  7. Quan obtingueu una pasta molt fina, incorporeu-hi la polpa dels pebrots de romesco i tot seguit tireu-hi l’oli mentre ho aneu lligant, com si es tractés d’un allioli.
  8. Quan tingueu les verdures escalivades, peleu-les i talleu-les a talls regulars. Poseu totes les verdures en una plàtera amb un raig d’oli i poseu-la al forn 4 minuts.
  9. Serviu-ho amb un fons de romesco i les verdures al damunt, i acabeu el plat ambbunes fulles de vegetals.