Cargols a la llauna

INGREDIENTS (per a 4 persones)

  • 100 cargols dejunats i vius
  • 1 cabeça d’alls
  • 1 kg de tomata madura
  • 2 dl d’oli d’oliva verge extra
  • 1 cirereta
  • Sal
  • Pebre negre
  • 100 g de cansalada viada
  • Orenga
  • Farigola
  • Allioli

PREPARACIÓ

  1. Poseu una olla al foc amb aigua. Quan bulli, tireu-hi les tomates amb un tall en forma de creu. Deixeu-les-hi 30 segons, refredeu-les en aigua i gel, peleu-les, traieu-ne les llavors i talleu-les a daus menuts.
  2. Poseu una cassola al foc amb l’oli i fregiu-hi els alls.
  3. Quan comencin a venir rossos, afegiu-hi la cansalada, i quan es comenci a enrossir incorporeu-hi la tomata i la cirereta tallada finament a rodelles. Deixeu-ho sofregir perquè quedi ben concentrat. Salpebreu-ho i poseu-hi les herbes al vostre gust, però no gaire.
  4. Mentrestant, poseu els cargols cap per amunt sense bullir ni espantar-los.
  5. Poseu el forn a 180 oC i poseu-hi els cargols, que començaran a fer bromera. Deixeu-los coure 10 minuts. Tot seguit, traieu la llauna del forn, afegiu-hi la tomata picant i torneu a posar els cargols 5 minuts més. Serviu-los calents, acompanyats de l’allioli.